woensdag 17 juni 2015

Paard met laarzen

Jef Aerts
Ons huis is te klein. Ik loop met mijn paard door de woonkamer. Lasse ploft zijn laarzen keurig op het tapijt. Hij zwiept met zijn staart tegen de sofa. Hij snuffelt alleen aan de plank met cactussen. En toch vindt papa het maar niets.
Fieke heeft zich ontfermt over het oude circuspaard van Olga. Voordat Olga stierf heeft hij dat aan haar beloofd. Olga heeft het dier jarenlang met veel liefde verzorgd en dat hield onder andere in dat zij de verbrande hoeven masseerde. Fieke doet er alles aan om Lasse op dezelfde wijze te verwennen én te beschermen. En dan duikt ineens de clown op die beweert dat Lasse van hem is.
Met vissen smelten niet won Jef Aerts vorig jaar een zilveren griffel. Ook dit boek zal gegarandeerd in de smaak vallen bij de vakjury's. Aerts heeft mij in ieder geval opnieuw in mijn hart geraakt, in het bijzonder door het beeld van de rimpelvlinder. Weet je waarom ik oude mensen zo mooi vind? Er woont een vlinder op hun gezicht. Als je lang genoeg kijkt, kan je hem zien zitten........

Vanaf 9 jaar
Querido, € 14.99

bestellen?

Wilma Verhoeven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten