woensdag 19 maart 2014

Drakentanden doen geen pijn

Inge Misschaert, illustraties van Richard Verschraagen

Mijn naam is Felix Bloem. Ik heb vijf grote zussen, vijf bloemetjes die heel hard kunnen gillen. Mijn papa is bakker, net als zijn vader, en hij hoopt dat ik later ook bakker word. Maar dat kan niet. Ik ben namelijk een draak. Overal om ons heen zijn er draken. Die kan je niet zien, tenzij je zelf een draak bent. Ik bestudeer alle draken en schrijf er een boek over. Ik wist eerst niet waarom ik als draak in een gewoon gezin geboren was. Maar nu weet ik het: ik moet mijn gezin beschermen tegen de draken. Door al mijn drakenavonturen krijg ik vaak gedoe met papa en mama. Maar dat neem ik er graag bij.

Een warm en origineel voorleesboek, tijdloos in stijl, zowel in taal als beeld, over de fantasiewereld van een jongen van 8 jaar en de relatie met zijn oma. Dit boek is letterlijk en figuurlijk 'klein maar fijn'!
De Eenhoorn, € 14,50

Bestellen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten