woensdag 11 april 2012

Spinder

Simon van der Geest

Niet om 't een of ander, maar toen Dissus verscheen en ik het boek direct twee keer achter elkaar had gelezen (een keer stil en een keer hardop) wist ik het: zonder twijfel wordt dit de Gouden Griffel 2011. En die voorspelling kwam uit.
Groot was dan ook de vreugde dat wij tijdens de kinderboekenweek 2011 Simon van der Geest te gast hadden in onze winkel!


En nu: vol verwachting klopt mijn hart als ik 'Spinder' in handen heb. Nog niet gelezen, maar vol belofte...

Het boek is eigenlijk een schrift. Het schrift van Hidde, waarin hij vertelt en tekent over zijn insectenverzameling, maar ook over zijn broer. Het is een verhaal over de strijd tussen deze broers en over een groot geheim... Spannend dus.

Al bladerend en snuffelend in het boek herken ik de rijke taal. Het nodigt me uit. Dit wordt weer een aanrader!

Elseline Knuttel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten