vrijdag 23 maart 2012

Lekker lezen in de zon....

Dit weekend ga ik me storten op het nieuwste Young Adult boek Een Weeffout in onze sterren van John Green. Vorige week heb ik het als impulsaankoop gedaan hier bij de Giraf. Naar aanleiding van de recensie in Trouw van Bas Maliepaard vorige week werd er hier in de kinderboekwinkel naar gevraagd. Die recensie inspireert me zeker om er eens lekker voor te gaan zitten. Hij noemt het een hartverscheurende lovestory!
De auteur John Green heeft vorig jaar enkele maanden in Amsterdam doorgebracht. Deze stad heeft indruk gemaakt op hem, lees ik op Leesplein. Ooit schijnt deze schrijver gezegd te hebben "Amsterdam is de beste stad van de wereld". Het boek is ook gedeeltelijk in Amsterdam gesitueerd: dan komt zo'n Amerikaanse auteur met zijn verhaal ineens veel dichterbij. Dit weekend is hij er zelfs aanwezig voor meet & greetsessies (kijk voor tijd en plaats op de site van Lemniscaat, zijn uitgeverij).

Het boek heeft al heel wat losgemaakt, sinds de presentatie hier in Nederland wordt er druk over getwitterd en in Amerika  verschijnen er zelfs hele bijzondere filmpjes op Youtube die geïnspireerd zijn op het verhaal.

Fijn weekend gaat dat worden....!
ps. Het boek is de hele maand met korting te koop!



Dominique Janssen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten