zaterdag 18 februari 2012

Elke dag een nieuw verhaal bij de Giraf

Wij gaan hele goede vrienden worden - Mathijs Meinema

Ik schrijf, omdat ik het leuk vind. Jij leest, omdat je het leuk vindt. En zo zullen we elkaars hand vasthouden. Of je het nu wilt of niet. 
Een mozaïek van het leven van Mathijs Meinema in 50 columns/blogs. Met het lezen van de eerste column getiteld Schrijven haalt Matthijs mij overtuigd over zijn leven in te stappen. Over jong zijn, je doet maar wat, en de wens ergens indruk mee te kunnnen maken. En dat pakt hij aan met zijn schrijftalent. Als jong kind, gewapend met een groene viltstift, kan hij het niet laten om aan de wipwap in de speeltuin de woorden 'ik kan schrijven' toe te voegen. Een woord dat hij nog niet kende is 'vandalisme'. Dit resulteerde in twee A4-tjes vol: Ik mag niet op de wipwap schrijven.
Mathijs wordt in het schrijven begeleiddoor Edward van de Vendel via ABCyourself . Getalenteerde jonge schrijvers bloggen hier een ABC bij elkaar. Een vaste klant van De Giraf, Wessel Sandtke uit Dordrecht, is één van de schrijvers op het Blog. We hopen natuurlijk van harte dat zijn boek ook snel kan gaan verschijnen. Het blog en dit boek is een aanrader voor jongeren vanaf 15 jaar. Wie weet krijgen ze ook zin om te gaan schrijven!

Wilma Verhoeven

Lemniscaat uitgeverij
ISBN 9789047704386
12.50 euro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten