donderdag 19 mei 2011

Elke dag een nieuw boek bij De Giraf


Marjolijn Hof - Mijn opa en ik en het varken van oma

Een nieuw boek van Marjolijn Hof maakt meteen nieuwsgierig. Jarenlang werkte zij in de bibliotheekwereld met grote interesse voor boeken maar ook voor schrijven. Haar eerste boek Een kleine kans kreeg meteen de Gouden Griffel van 2007. Ook haar andere boeken zijn zeer de moeite waard. Nu een boek voor wat jongere kinderen. 'Ik heb zin om pannenkoeken te bakken,', zei mijn opa. 'Nee hè,' zei ik. 'Niet alweer.'Logeren bij opa is altijd bijzonder. Deze keer moet er een varken aan te pas komen om alle pannenkoeken weg te werken. En dat varken krijgt ook een naam: Oma! Want het woord varken doet het beest verdriet, zegt opa, ze hebben een tere ziel. Het lezen van de eerste hoofdstukken doet snakken naar meer. Een integer en vooral humoristisch verhaal over een opa en zijn kleindochter.

ISBN 9789045111889
Prijs 13.95 euro
Leeftijd 8+

Geen opmerkingen:

Een reactie posten